כתיבה שיווקית היא כתיבה שמטרתה למכור. למכור רעיון, למכור שירות, למכור מוצר, למכור עסק, למכור כל דבר שניתן למכור - באמצעות אתר אינטרנט.
במבט ראשוני נדמה כי כתיבה שיווקית היא דבר פשוט למדי. לא מעט מאיתנו ניחנים ביכולת לכתוב באופן רהוט וברור, אז מה יותר קל מאשר להתיישב מול המחשב ולהתחיל לכתוב תוכן שיווקי שיתאים למטרה אותה אתם רוצים להשיג?
ובכן, כתיבה שיווקית מסוג זה אולי תראה רהוטה וטובה, אך על מנת להשיג באמת תוצאות איכותיות וטובות יש צורך בקצת יותר מאשר כשרון כתיבה וזמן פנוי.
כתיבה שיווקית טובה היא כתיבה שמשלבת ניסוח רהוט וקריא יחד עם התאמה ספציפית לגולשי אינטרנט. תוסיפו לכך גם קורטוב התאמה למנועי החיפוש, קצת טכניקות שכנוע ומכירה, קמצוץ מקוריות ורעננות ותקבלו טקסט שיווקי שלא רק שיראה טוב לגולשים אלא גם יגדיל את מחזור המכירות שלכם ויהפוך הרבה יותר גולשים ללקוחות.
אז על מה צריך להקפיד כשכותבים תוכן שיווקי לאינטרנט?
מובן שאי אפשר ללמד את התורה כולה על רגל אחת, בטח ובטח לא במאמר אחד. אבל אם אתם רוצים לבדוק האם התוכן באתרים שלכם עומדים בסטנדרטים של כתיבה שיווקית טובה, נסו לבדוק את הדברים הבאים:
1.כותרת - אין דבר יותר חשוב מכותרת אפקטיבית. ישנן לא מעט דרכים לכתוב כותרת טובה, אך על מנת לבחור את הכותרת המתאימה ביותר לדף יש להשתמש בכללים הידועים ולהעמידם במבחן התוצאה. רק אז תוכלו לדעת מה באמת מושך את עיני הגולשים והאם הכותרת ממלאת את יעודה.
2.תוכן - התוכן של דף האינטרנט שלכם צריך להיות מוכוון לקריאת אינטרנט, כלומר, עליו להיות מתאים לדרך בה גולשי אינטרנט סורקים את האתר. הקפידו על כותרות, הדגשות, פסקאות ומרווחים והתוכן שלכם יגיע בצורה ברורה יותר לזיכרון של הגולש.
3.הנעה לפעולה - בסופו של דבר, הצלחתו של טקסט שיווקי באה לידי ביטוי ביכולתו להניע לפעולה את הגולש באתר. על מנת להצליח בכך יש לבנות טקסט המרוכז בהנעתו של הגולש לפעולה ולסיים בקריאה נחרצת לביצוע הרצוי. על מנת לבנות טקסט שיניע לפעולה אך בכל זאת לא יראה צעקני ובוטה מדי, יש צורך להתנסות בכתיבה שיווקית. זוהי אחת מהמשימות הקשות ביותר של עורכי תוכן שיווקי.
4.התאמה למנועי החיפוש - על מנת למשוך גולשים לאתר שלכם, עליכם להתאים את הדף לדרישות מנועי החיפוש ולעבוד על קידומו ברשת. תנועה המתקבלת מחיפושים במנועי החיפוש השונים, וגוגל במיוחד, היא תנועה איכותית וממוקדת. יהיו כאלו שיאמרו כי לא ניתן ליישב בין דרישות מנועי החיפוש לבין כתיבה שיווקית טובה, אך מומחי תוכן שיווקי ידעו לבנות תוכן איכותי שיתאים גם לגולשים האנושיים וגם לרובוטים של מנועי החיפוש הסורקים את דפי האתר.
במבט ראשוני נדמה כי כתיבה שיווקית היא דבר פשוט למדי. לא מעט מאיתנו ניחנים ביכולת לכתוב באופן רהוט וברור, אז מה יותר קל מאשר להתיישב מול המחשב ולהתחיל לכתוב תוכן שיווקי שיתאים למטרה אותה אתם רוצים להשיג?
ובכן, כתיבה שיווקית מסוג זה אולי תראה רהוטה וטובה, אך על מנת להשיג באמת תוצאות איכותיות וטובות יש צורך בקצת יותר מאשר כשרון כתיבה וזמן פנוי.
כתיבה שיווקית טובה היא כתיבה שמשלבת ניסוח רהוט וקריא יחד עם התאמה ספציפית לגולשי אינטרנט. תוסיפו לכך גם קורטוב התאמה למנועי החיפוש, קצת טכניקות שכנוע ומכירה, קמצוץ מקוריות ורעננות ותקבלו טקסט שיווקי שלא רק שיראה טוב לגולשים אלא גם יגדיל את מחזור המכירות שלכם ויהפוך הרבה יותר גולשים ללקוחות.
אז על מה צריך להקפיד כשכותבים תוכן שיווקי לאינטרנט?
מובן שאי אפשר ללמד את התורה כולה על רגל אחת, בטח ובטח לא במאמר אחד. אבל אם אתם רוצים לבדוק האם התוכן באתרים שלכם עומדים בסטנדרטים של כתיבה שיווקית טובה, נסו לבדוק את הדברים הבאים:
1.כותרת - אין דבר יותר חשוב מכותרת אפקטיבית. ישנן לא מעט דרכים לכתוב כותרת טובה, אך על מנת לבחור את הכותרת המתאימה ביותר לדף יש להשתמש בכללים הידועים ולהעמידם במבחן התוצאה. רק אז תוכלו לדעת מה באמת מושך את עיני הגולשים והאם הכותרת ממלאת את יעודה.
2.תוכן - התוכן של דף האינטרנט שלכם צריך להיות מוכוון לקריאת אינטרנט, כלומר, עליו להיות מתאים לדרך בה גולשי אינטרנט סורקים את האתר. הקפידו על כותרות, הדגשות, פסקאות ומרווחים והתוכן שלכם יגיע בצורה ברורה יותר לזיכרון של הגולש.
3.הנעה לפעולה - בסופו של דבר, הצלחתו של טקסט שיווקי באה לידי ביטוי ביכולתו להניע לפעולה את הגולש באתר. על מנת להצליח בכך יש לבנות טקסט המרוכז בהנעתו של הגולש לפעולה ולסיים בקריאה נחרצת לביצוע הרצוי. על מנת לבנות טקסט שיניע לפעולה אך בכל זאת לא יראה צעקני ובוטה מדי, יש צורך להתנסות בכתיבה שיווקית. זוהי אחת מהמשימות הקשות ביותר של עורכי תוכן שיווקי.
4.התאמה למנועי החיפוש - על מנת למשוך גולשים לאתר שלכם, עליכם להתאים את הדף לדרישות מנועי החיפוש ולעבוד על קידומו ברשת. תנועה המתקבלת מחיפושים במנועי החיפוש השונים, וגוגל במיוחד, היא תנועה איכותית וממוקדת. יהיו כאלו שיאמרו כי לא ניתן ליישב בין דרישות מנועי החיפוש לבין כתיבה שיווקית טובה, אך מומחי תוכן שיווקי ידעו לבנות תוכן איכותי שיתאים גם לגולשים האנושיים וגם לרובוטים של מנועי החיפוש הסורקים את דפי האתר.
כתיבה שיווקית היא עניין למקצוענים.
מומחי גרפונט פועלים בשוק האינטרנט הישראלי כבר למעלה מעשור ומתמחים בניהול תוכן, כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט
, כתיבה שיווקית המשלבת התאמה לדרישות מנועי החיפוש עם טכניקות ייחודיות להנעת הגולשים והעברת מסרים.
תוכן שיווקי איכותי יכול למנף
מומחי גרפונט פועלים בשוק האינטרנט הישראלי כבר למעלה מעשור ומתמחים בניהול תוכן, כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט
, כתיבה שיווקית המשלבת התאמה לדרישות מנועי החיפוש עם טכניקות ייחודיות להנעת הגולשים והעברת מסרים.
תוכן שיווקי איכותי יכול למנף